لية درجات الباطنة والجراحة كدة

لية درجات الباطنة والجراحة كدة

by Deleted user -
Number of replies: 5

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

أولا كل عام وحضرات الأساتذة والطلاب بخير

ثانيا: د\مها

أنا حليت فى الجراحة والباطنة كويس جدا لدرجة أنى كنت متوقعة انى أجيب امتياز فى المادتين

.......ولكنى فوجئت أنى جبت فى الجراحة جيد جدا وفى الباطنة((((مقبول))))))) وعملت تظلم فى الباطنة فقط

أرجو من حضرتك

التفضل علينا بالاهتمام والنظر فى أمر هذا الظلم البين    لأن تقريبا معظم الدفعه فى كرب بسبب النتيجة

وأذكر نفس وحضرتك بحديث الرسول صلى الله عليه وسلم:أنة قال

من فرج عن مسلم كربة من كرب الدنيا فرج عنه كربات يو القيامة

In reply to Deleted user

Re: لية درجات الباطنة والجراحة كدة

by Prof. Maha El Tantawi - -
صدق رسول الله صلى الله عليه و سلم يا اية

بالنسبة للتظلمات, طبعا نتيجة التظلم لكل طالب و مادة حتحسم ان شاء الله
لو فى حاجة واضحة و على مستوى الدفعة ياريت نناقشها
موضوع ال25 درجة الناقصين ده حقيقى و لا ايه؟ مين اللى قاله؟

عايزه اعرف حاجات محددة يا جماعة
In reply to Prof. Maha El Tantawi -

by Ahmad Saleh -
السلام عليكم
د مها
الكلام اللي كاتباه الدكتوره فعلا صح ودرجات الباطنه والجراحه فيها حاجه غلط مع بعض الناس ومنهم انا وبسب الباطنه والجراحه ما بقاش ليه ترتيب بعد اما كنت بطلع من الاوائل كل سنه . اما بالنسبه لموضوع الجراحه ..........الجراحه اكتر ماده فبيها عشوائيه في الدرجات رغم ان امتحانتهاكانت سهله جدا وده اللي خلي الناس تعتقد ان 25 درجه انضافو لناس وناس لا لان مجمزوع الامتحانات اللي اخدناها في الجراحه كانت 175
............شكرا

In reply to Ahmad Saleh

عليكم السلام يا أحمد

يعنى انتم تم اعلامكم بتفاصيل الدرجات و عرفتوا ان مجموعها 175؟

In reply to Prof. Maha El Tantawi -

by Ahmad Saleh -
د . مها
فعلا الدكتور هواللي قال قدامنا كده وفعلا مجموع الامتحانات كان 175 ........بس فيه نقطه هو محدش عارف بالظبط هل ال25 هما انضافو ولا لا بس الناس افترضت كده لما لقت الدرجات غير متناسبه مع سهولة امتحانات الجراحه لكن ده ممكن يكون ما حصلش ويكون فيه مشكله تانيه... فيه نقطه تانيه ان مش كل الناس مظلومه فيه ناس جابت امتياز وفيه ناس كتير جدا كانت المفروض تجيب تقدير لكن للاسف ما جابتش وده حيصعب المشكله لانها تخص عدد كبير (60% مثلا) بس مش كل الدفعه

In reply to Ahmad Saleh

يعنى لو عرفنا ان الامتحان و باقى الدرجات مجموعهم 200 يبقى جزء من المشكاة على الاقل اتحل
صح؟